Reflexer ger försäljning
Försäljningen av reflexer i detaljhandeln har ökat kraftigt de senaste åren. Det beror främst på medias fokus på reflexer som en effektiv åtgärd för trafiksäkerhet, men reflexprodukter som vänder sig till konsumenter har också blivit betydligt mer användarvänliga än tidigare. Den tiden är över då reflexer var skrymmande, klumpiga och dyra, och snarare väckte irritation än glädje hos användaren. I dag kan marknaden erbjuda en lång rad reflexer, var och en avsedd för sin nisch. Refleksprofil erbjuder ett stort urval av reflekterande produkter som lämpar sig väl att sälja vidare inom detaljhandeln.

Köps på impuls
Även om kunden ofta är medveten om att han eller hon behöver en reflex är det sällan reflexer står på handlingslistan tillsammans med mjölk och bröd. Undersökningar visar att reflexer ofta köps på impuls, och därför är förpackning och exponering viktiga faktorer. Vi erbjuder våra produkter förpackade i allt från enkla plastpåsar, i säljande blisterförpackningar, lösa i skyltställ, hängande på väggstativ eller på ett roterande ställ. Med eller utan ryttare. God exponering bidrar till ökad försäljning - det gäller även reflexer.

Hög kvalitet
Konsumenten ser till kvaliteten, och det gör vi också. Alla våra produkter är godkända enligt de EU-standarder som gäller för respektive varugrupp. Västarna är CE-godkända och certifierade för 25 tvättar, men tester visar att reflexbandet tål många fler tvättar än så. Alla västmodeller är godkända enligt EN 1150 (sport och fritid) eller EN 471 klass 2 (yrkesvästar).

Miljövänlig
I samarbete med 3M kan vi nu erbjuda ftalatfritt reflexmaterial till våra kunder. Detta har efterfrågats länge och vi levererar ftalatfritt från hösten 2008.